Giveaways

Fem gode grunner til å gi bort giveaways

Giveaways kan være svært mye, og det er gode grunner for et firma å gi bort giveaways.

  • Sterker varemerket – En gave som er godt valgt sterker varemerket deres og får andre å se bedriften i en positiv sammenheng relatert til produktet deres. De som får en god gave er også mer sannsynlige å ha et fordelaktig inntrykk av bedriften
  • Gir eksponering over tid – Studier viser at de som får en god giveaways beholder den i gjennomsnitt åtte måneder. For en god gave vil det bli stor eksponering over tid.
  • Det er positivt å få en gave – De fleste mennesker er positive til å få en gave, særlig en god gave. Hvis den har deres varemerke på vil det få deres firma å bli sett i en sammenheng med positive følelser
  • Få oppmerksomhet fra potensielle nye kunder – Giveaways er en god markedsføringsmetode for å attrahere nye kunder.

Det er enkelt å tilpasse giveaways’en etter mottakeren – Hvem er mottakeren av gaven? Hvor mange har dere tenkt å gi ut? Hva er det ment at mottakeren skal få for assosiasjoner når de får gaven deres? Er målet å få ut så mange som mulig til flest mulig mennesker til en lav kost er penn og flaskeåpnere uslåelige. Hvis ønsket er å nå en spesifikk sportsgruppe kan skilue, golfballer eller tennisballer være aktuelle.  Hvis det er en kunde som dere har en viktig relasjon til og ønsker å vise at dere setter pris på kanskje en større gave som jakker eller gensere er passe